Isnin, 15 Jun 2009

Di Pentas Hari Guru 2009


Kini hampir 2 tahun aku di SMKTB, dan tahun ini merupakan kali kedua aku berkesempatan merayakan Hari Guru Peringkat Sekolah yang telah diadakan pada 17 Mei 2009. Antara tentatif program sambutan Hari Guru ialah acara padang (sukaneka) dan acara pentas yang diadakan di Dewan Seri Bariah. Tahun ini aku turut mengambil bahagian dalam persembahan pentas dengan mendeklamasikan sebuah sajak 'Angin Bulan Mei Yang Waspada' karya Kemala. Sebenarnya aku lebih minat mendendangkan lagu puisi khususnya lagu puisi Ebiet G.Ade, penyayi dari Indonesia yang seangkatan denganku. Bagaimanapun aku berubah fikiran pada saat akhir. Mungkin untuk tahun akan datang, jika berkesempatan. Berbicara tentang sambutan Hari Guru banyak juga peristiwa menarik yang aku alami sepanjang menjadi guru terutama semasa di SMKA Sheikh Abdul Malek. Dari sudut penghargaan buat guru aku rasa lebih teruja di SMKA Sheikh Abdul Malek, maklumlah di sana sekolah elit. Bagaimanapun di SMK Tengku Bariah ada keistimewaan tersendiri terutamanya dari sudut pengisian program Hari Guru yang menyerlahkan bakat pelajar. Walaupun dari sudut akademik mereka tak begitu cemerlang, tapi ada pelajar mempunyai kebolehan dalam permainan dan seni.

Tiada ulasan: