Khamis, 15 Disember 2011

Catatan Perjalanan 1

Hari ini, 15 Disember 2011 aku sudah bebas daripada tugas Ketua Pengawas STPM yang bermula dari 21 November hingga 14 Disember 2011. Aku sudah merancang perjalanan untuk berehat di beberapa negeri setelah selesai bertugas. Walaupun cuti persekolahan bermula 18 November, sudah menjadi kebiasaan minggu-minggu awal cuti terpaksa bertugas. Bermula 26 Disember hingga 28 Disember nanti sibuk pula dengan mesyuarat guru untuk merancang pengurusan sekolah tahun 2012.Aku memulakan perjalanan ke Kuantan jam 11.00 pagi setelah selesai meyerahkan bahan selepas peperiksaan dan sarapan pagi di Batu Burok. Dalam perjalanan sempat juga singgah di Gerai Lemang, Kijal, Kemaman. Setibanya di Chukai, Kemaman, sempat juga bernostalgia waktu bersekolah dulu di sini. Di Kuantan, aku ke Berjaya Mega Mall, kompleks beli-belah yang sedikit sepi berbanding sebelumnya. Hal ini kerana pembukaan East Coast Mall agaknya. Aku kalau ke Kuantan suka sangat pergi ke Berjaya Mega Mall kerana mudah mencari movie dalam bentuk Blueray. Kat Kuala Terengganu, bukan tak ada tapi yang ori saja, harga RM100 ke ataslah. Di sini boleh dapat yang 'copy' harganya RM25.00 sahaja. Sebelum ke Kuala Lumpur sempat menjamu selera di Giant Kuantan. Sampai di KL, terus ke Cheras untuk makan Char Koay Tiau. Malam menginap di rumah anakku yang terletak di Apartment Vista Lavender, Kinrara, Puchong.

Tiada ulasan: